11 август, 2006

21 урока за основатели на църкви

Тези дни намерих един супер блог на човек, основал църква преди около 2 години. В своя пост, той споделя различни уроци, които е научил за този период и честно казано бях впечатлен. Принципите, които Гари Лемб споделя далеч надхвърлят църковната среда и са приложими и в други области като мениджмънт и човешки ресурси. Преводох ги и ги поствам, защото наистина смятам, че прочита си струва.
Ето ги и уроците:

1.) Ако наистина вярваш във видението за църквата, тогава 99% от решенията са вече взети. Това спестява много неприятности.

2.) Бог изпраща скеле. Когато строиш къща имаш нужда от скеле, но след като е построена къщата, скелето се маха. Бог ни изпрати СТРАХОТНИ и БЛАГОЧЕСТИВИ хора, които бяха скеле. Беше ми неприятно, че те ни напуснаха, но сега осъзнавам, че Бог ги бе изпратил за определено време и определена цел.

3.) МОЖЕШ да построиш църква без да имаш сграда. Всички ми казваха, че това е невъзможно при нас. Търсим сграда, за да сме готови, когато се появи, но липсата на сграда никога не е извинение за липса на растеж.

4.) Можеш да водиш хората в църквата, като живееш живота си С тях, а не като си НАД тях.

5.) Хората искат пастор, който от понеделник до съботае е същия, както в неделя.

6.) Не можеш да растеш като водач без да имаш ментори, които са по-напред от теб. Благодаря на Бог за тези хора в живота ми.

7.) Имам най-страхотната жена на света. Тя е най-страхотната пасторска съпруга, защото нейното служение е нашето семейство, а не църквата.

8.) Бог ЩЕ изпрати християни, които да са напълно отдадени на видението ти. Отне ми година да осъзная това.

9.) Търси хората, които не са желани в никоя църква и се моли Бог да ти ги изпраща.

10.) Бъди себе си. И да ме обичате, и да ме мразите – аз съм си аз. Много пастори се правят на това, което хората си мислят, че трябва да бъдат.

11.) Критикари ще има. Само несигурния водач има нужда да се защитава.

12.) Личния ти растеж трябва да изпреварва църквата.

13.) Бори се с всички сили, за да запазиш импулса на развитие. Това е ключово важно.

14.) Проповядвай видението ПОНЕ веднъж на два месеца. Мислиш си, че на хората им е омръзнало, но те не живеят с него както теб и постепенно видението се забравя.

15.) Основните ценности не са нещо записано на хартия. Те се нещо, което се живее.

16.) Имай постоянно и продължително видение.

17.) Ако не си приятел с хората, с които работиш, тогава те защо са там?

18.) Посветените членове на църквата я правят това, което е.

19.) Когато конфронтацията е неизбежне, тичай към нея.

20.) Обичай хората независимо от всичко.

21.) Става въпрос за две основни неща: Исус и хората.

3 коментара:

Вал каза...

Наистина ценни уроци!

Благодаря, че ги сподели!

Поздарви отново!
Вал

Анонимен каза...

Интересно от коя Библия е взел тези неща...

Людмил Арсов каза...

Мисля, че от Библията за основатели на църкви, но не съм сигурен, че е същата, като твоята ;)