12 май, 2007

ЧРД, Боно!

На 10 май беше рождения ден на една истинска и все още жива легенда - Боно. Боно е не само забележителен музикант и изпълнител, Боно е забележителен човек, който вярва в Исус Христос и никога не го е крил. Преди 15 години един приятел ми разказваше, как задено с Боно ходели на църква, молели се и т.н. Не можех да повярвам. Тогава смятах, че е невъзможно да си звезда и да имаш посветен на Бога живот. Е, не съм бил прав. Може. И мистър Боно е абсолютно доказателство за това. Подбрал съм някои негови цитати, които много ми харесват. ;)

"Колкото по-малко знаеш, толкова повече вярваш".

"Растоянието не определя кой е твоя брат. Църквата трябда да бъде съвестта на обществото на свободния пазар ако иска да има някакъв смисъл в този свят. И трябда да престане да се извинява и защитава."

"Това къде живееш не трябва да определя това дали да живееш."

"И този човек ме накара да спра. Каза ми: Спри да искаш от Бог да благослови това, което правиш. Стани част от това, което Бог прави, защото то е вече благословено."

"Уханието на свободата е същото като това, което имат бебетата на малките си главички."

"Всяка епоха има своите огромни морални провали. Ние може и да не ги виждаме, но децата ни ще ги видят."

"Какво да дам на Бог в замяна на благословенията, които е излял над мен? Ще издигна чашата на спасението - тост в Божия чест!"

"Дойде момент, когато почуствах, че Бог не търси милостиня. Той търси действие."

"Не е достатъчно да беснееш срещу лъжата. Трябда да я замениш с истината."

"Но чрез Христос ние имаме достъп до взаимоотношение лице в лице. В Стария завет имаше много поклонение и почит - вертикално взаимоотношение. В Новия завет поглеждаме насреща и виждаме Исус, който изглежда познат - хоризонтално взаимоотношение. Когата съберем двете, получаваме Кръста."

"Не се съмнявам. Нямам съмнения в Бог. В Него имам пълна вяра. Това, в което се съмнявам е религията."

"Аз съм приятел на Бога и заклет враг на сладникавото. Вярвам в благодатта, а не в кармата."

4 коментара:

Анонимен каза...

Интересно отношение на християнин към сатанист.

Може би не си го знаел:
http://reformationnation.wordpress.com/2007/10/06/u2-exposed/

Людмил Арсов каза...

Здравей Христов!
Не знам дали се познаваме, а и това едва ли е от значение.
Относно Боно, моята информация е от приятел, който го познава лично. Казва се Ричард Томпсън и е ръководител на една мисионерска база.
Изгледах видеото на линка, който си постнал. Аз поне не виждам, нищо което да заслужава сериозно внимание.
Ето нещата, които ми правят впечатление на пръв прочит:
1. Един човек просто е извадил от безброй интервюта фрази и изречения, които са му направили впечатление, събрал ги е заедно и по този начин изказва своето мнение. Няма проблем. Нали затова има и блогове ;) и всеки има право на мнение.
2. За автора рок музиката е от дявола - в същото време пее "Могъща крепост е нашия Бог", която е писана от Мартин Лутер върху мелодията на пиянска песен от 17 век.
3. Автора на видеото поставя ударение само върху негативни прояви и напълно игнорира положителните такива - това е нечестно.
Боно не пастор. Боно не е мисионер. Боно е просто рок звезда.
Това, че някой не пасва в моя калъп за християнство не ми дава правото да заклеймявам или осъждам. Това може да прави само Бог.
Не знам колко се интересуваш от Боно, но може би ще ти е интересно да видиш и това
http://www.christianitytoday.com/ct/2003/march/2.38.html
В тази статия не съществува конспиративен план, но пък Боно отговаря лично на някои въпроси, което според мен е по-добра информация от извадени от контекст фрази и изречения и подредени в желан от режисьора ред.

Анонимен каза...

Преди да пиша съм се интересувал известно време и съм размишлявал преди това.

Днешният модерен сатанизъм се практикува от мнозина и доста хора дори не подозират, че го правят и то християни.

Мотото на всички, които го практикуват е "прави това, което на теб ти се вижда за добре" и "не мислиш за Божието, а за човешкото".

Бог не събира доброто и лошото на човека, за да прегледа кое тежи повече, но това, което "тежи" за Бога е това, което човек прави сега. Не можем да кажем, той направи няколко прекрасни социални дела и изпя 3 песни, в които казва, че е приятел с дявола, но прекрасните социални неща тежат повече и това оправя нещата.

За такива хора обикновено се коментира от фенове: "те са християни по свой си начин". Или нищо, че пеят открито за дявола, нали цитират Псалм 23 понякога. Има и такива, които пеят за свобода да избираш и да живееш живота си, което е същият сатанизъм. Същото е и да се каже, че "християнството, според моя калъп си е ОК и си е според Словото", защото някой така смята. И Израил така смяташе, когато принасяше жертва на идола в пустинята, когато каза "Утре ще бъде празник на ГОСПОДА". И умряха в пустинята.

Авторът на сайта също не е бил автор и на този клип, който пратих, но клипът е дело на друг човек. Това е просто някакъв "събирателен" сайт.

Боно няма нужда да е пастОр (дума, която не присъства в Библията) за да е християнин. Боно няма нужда да е мисионер (също дума, която я няма в Библията), за да бъде християнин.

Боно има нужда да влезе през вратата, а не да прескача оградата към "християнските ценности", с които човек само ако човек живее ще умре.

Така и мнозина в днешни дни са прескочили оградата и някой им е казал, че са християни, защото са казали вълшебна молитва.

Людмил Арсов каза...

Без значение кой точно е автор на видеото, не виждам да коментираш наблюденията ми. Просто ми казваш твоето мнение. Няма проблем.
Относно "прескачането на оградата" и "една молитва" напоследък става модерен един юнак, който все дълбае по тези работи.
Аз поне не виждам смисъл да навлизъм в тази тема, защото не знам кой, кога, къде, защо и как се е молел и моята работа не е да съдя. Според мен това може да прави само Бог. За теб Боно е сатанист, за мен не е така.
Не виждам ползва в още разговор на тази тема